melaniewalthuis.reismee.nl

Voorpret

Leeuwarden, 12 november 2018


Opgelucht loop ik de trap af, na maanden voorbereiding is alles geregeld. Met een glimlach smeer ik een bruine boterham met leverworst. Een sombere grijze lucht spettert hier en daar een regendruppel tegen het raam. In mijn gedachten lig ik al lang op een handdoekje aan het strand op Curaçao. Nog twee nachten slapen en dan gaat het grote avontuur éindelijk beginnen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het toch wel een héél klein beetje heb onderschat hoeveel werk het was om alles te regelen. Het is namelijk geen vakantie waar je na twee weken weer van thuis komt… Vliegtickets, verzekeringspapieren, telefoonabonnementen, huurcontracten, stagecontracten en geldige documenten voor het stage lopen zelf. Alles heb ik voorbij zien komen en na de ene verassing kwam de andere weer… De printer cartridges stonden in de rij om elkaar te vervangen, maar leerzaam was het in ieder geval wel!

Nog een laatste keer kijk ik mijn kamer rond en trek ik de deur achter mij dicht. Papa heeft de koffers al naar beneden gebracht en staat te wachten. Met zijn allen leggen we mijn bagage in de auto en rijden we richting Schiphol. Het is een rare rit… Opgewekt, maar toch ook wel een beetje verdrietig kijk ik naar buiten. De reis lijkt uren te duren, maar eindelijk komt daar een einde aan. Mijn telefoon licht op en ik krijg een appje binnen van Nienke, “waar blijf je, zal ik bij de Burger King op je wachten?”. Ik app terug dat ik er binnen vijf minuten ben. Mijn jas en sjaal laat ik achter in de auto en loop met één grote koffer en handbagage Schiphol binnen. Op de vluchtborden zie ik onze vlucht al staan en dan begint het toch écht wel te kriebelen…

Voor de lezers die mij niet persoonlijk kennen of niet weten wat ik nou precies ga doen zal ik even een kleine uitleg geven:

Ik studeer Marketing en Communicatie op het Friesland College. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding en moet dus een afstudeerstage volgen om te kunnen examineren. Al vanaf het eerste jaar had ik in mijn hoofd dat ik voor een langere periode naar Curaçao wilde. Deels, omdat ik wel van een uitdaging hou en zeker om mezelf optimaal te kunnen ontwikkelen, maar ook om een compleet andere cultuur te leren kennen.
Na maanden fantaseren heb ik van mijn droom werkelijkheid gemaakt en ben ik dit plan gaan uitzoeken. Niet alleen ik was razend enthousiast, maar ook mijn klasgenootje Sam.
Na veel twijfels heb ik dit plan doorgezet en ga ik dit avontuur samen met Sam aan!

Vanaf nu vertel ik af en toe over mijn avonturen op Curaçao en zal ik leuke foto's plaatsen.

Groetjes,

Melanie

Reacties

Reacties

Hjalmar

?? Stoer!!

Margreet

You Go Girl
Stiekum toch heel trots op je
Succes, veel plezier & GENIET ?

Pake

Jeetje, wat een avontuur op die berg. En dan die auto. Ik snap er niks van. Liefs met dikke tût

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!